MY English School マイ英語スクールのブログ

myeikaiwa.exblog.jp
ブログトップ | ログイン

New Teacher - Patrick Conaway

4月から新しくMYの講師になったパトリック・カナウェイ先生です。3月までは、筑波国際アカデミーにてビジネス英語クラスの主任講師を務めておりました。現在は、妻の実家である山形市に妻と息子と3人で暮らしています。以下が、彼の自己紹介です。

New Teacher - Patrick Conaway_a0130343_1373313.jpg


Hi everyone I'm Pat Conaway.
I originally came to Japan in the year 2000 as a study abroad student at Tsukuba University. My original plan was to study Japanese for a year and maybe teach English for a year after that as an ALT.
Doing the time that I was teaching English and studying shamisen and martial arts, I started to feel like Japan was my home. Especially the energy that so many people put into their work and hobbies.

My wife and I both lived in Ibaraki for some years but we decided to move here to raise our son so he could be close to his grandparents since my wife is from Yamagata city.
It's exciting to be living in a new place and I look forward to meeting all of you.

皆さんこんにちは、パット・カナウェイです。
私はもともと筑波大学の留学生として、2000年に来日しました。
当初は、一年間日本語を学んだ後ALTとして英語を教えられたら、と思っていました。
そんな中、日本語を学び、三味線と武術を習っているうちに、何だか日本が故郷のように思えてきました。日本の人々の、仕事熱心、かつ趣味も楽しんでいる所に親近感をおぼえます。

私と妻は茨城県におりましたが、このたび妻の故郷であり、また息子にとっての祖父母が住む山形市に移り住む事にしました。
山形市での新生活は、とても楽しいです。皆さんにお会いできる事を楽しみにしています!
by mhagglund | 2012-04-01 12:38 | MY講師・スタッフ